- Cultură şi matematică.
- Educaţia prin matematică.
- Matematică şi informatizare .
- Comunicare prin matematică.
- Fundamentele matematicii în lecţiile curente.
- Activităţi diferenţiate în lecţiile de matematică.
- Lecţii de matematică centrate pe activităţi de grup.
- Ponderea computerelor în lecţii.
- Creativitatea-fundamentală în lecţii.
- Rolul materialului didactic în lecţiile de matematică
- Rolul matematicii în dezvoltarea personalităţii copilului.
- Asupra cercurilor de matematică ale elevilor.
- Consilierea şcolară a elevilor.
- Matematica şi dezvoltarea gândirii.
- Interdisciplinaritatea proiectată gradual în învăţământul matematic românesc.
- Erori, greşeli şi soluţii diferenţiate pentru învăţământul matematic actual şi de perspectivă.
- Inegalităţi şi probleme de extrem.
- Performanţe prin matematică.
- Învăţământul matematic la distanţă: constatări, chestiuni actuale şi de perspectivă, propuneri.
- Probleme actuale privind predarea/învăţarea algebrei, analizei matematice, geometriei, informaticii, teoriei probabilităţilor şi statistica matematică.
- Simulări şi modelări prin învăţământul cu conţinut matematic.
- Optimizări prin matematică şi aplicaţii.
- Tehnici inovatoare pentru învăţământul cu conţinut matematic.
Bibliografie selectivă
- Dumitriu, Gh.- Sistemul cognitiv şi dezvoltarea competenţelor. Editura Didactică şi Pedagogică, Bucureşti, 2004.
- Dumitriu, Gh., Dumitriu, C.- Psihopedagogie. Editura Didactică şi Pedagogică, Bucureşti, 2004.
- Lupu, C.- Didactica matematicii pentru învăţământul preşcolar şi primar. Editura Caba, Bucureşti, 2006.
- Maftei, I. V., Piticari, M.- Inegalităţi alese în matematică. Editura Niculescu, Bucureşti, 2005.
- Neagu, Gh., Neagu Narcisa-Maria – Teme alese de metodica predării matematicii. Editura Plumb, Bacău, 2003.
- Postolică, V.- Baze ale matematicii actualizate prin eficienţă. Editura Matrix Rom, Bucureşti, 2008.
- Postolică, V.- Optimizare şi aplicaţii: spaţii abstracte, eficienţă, proiecţii immediate şi de perspectivă. Editura Matrix Rom, Bucureşti, 2009.
- Preda, V.- Educaţia pentru ştiinţă în grădiniţă. Editura Compania, 2000.
- Tomşa, G., Oprescu, N.- Bazele teoretice ale psihopedagogiei preşcolare. Editura V&I Integral, Bucureşti, 2007.
- Voiculescu, E.- Factorii subiectivi ai evaluării şcolare. Editura Aramis, Bucureşti, 2002.
01 Octombrie 2018,
Prof. Univ. Dr. Vasile Postolică.