- Cultură şi matematică.
 - Educaţia prin matematică.
 - Matematică şi informatizare .
 - Comunicare prin matematică.
 - Fundamentele matematicii în lecţiile curente.
 - Activităţi diferenţiate în lecţiile de matematică.
 - Lecţii de matematică centrate pe activităţi de grup.
 - Ponderea computerelor în lecţii.
 - Creativitatea-fundamentală în lecţii.
 - Rolul materialului didactic în lecţiile de matematică
 - Rolul matematicii în dezvoltarea personalităţii copilului.
 - Asupra cercurilor de matematică ale elevilor.
 - Consilierea şcolară a elevilor.
 - Matematica şi dezvoltarea gândirii.
 - Interdisciplinaritatea proiectată gradual în învăţământul matematic românesc.
 - Erori, greşeli şi soluţii diferenţiate pentru învăţământul matematic actual şi de perspectivă.
 - Inegalităţi şi probleme de extrem.
 - Performanţe prin matematică.
 - Învăţământul matematic la distanţă: constatări, chestiuni actuale şi de perspectivă, propuneri.
 - Probleme actuale privind predarea/învăţarea algebrei, analizei matematice, geometriei, informaticii, teoriei probabilităţilor şi statistica matematică.
 - Simulări şi modelări prin învăţământul cu conţinut matematic.
 - Optimizări prin matematică şi aplicaţii.
 - Tehnici inovatoare pentru învăţământul cu conţinut matematic.
 
Bibliografie selectivă
- Dumitriu, Gh.- Sistemul cognitiv şi dezvoltarea competenţelor. Editura Didactică şi Pedagogică, Bucureşti, 2004.
 - Dumitriu, Gh., Dumitriu, C.- Psihopedagogie. Editura Didactică şi Pedagogică, Bucureşti, 2004.
 - Lupu, C.- Didactica matematicii pentru învăţământul preşcolar şi primar. Editura Caba, Bucureşti, 2006.
 - Maftei, I. V., Piticari, M.- Inegalităţi alese în matematică. Editura Niculescu, Bucureşti, 2005.
 - Neagu, Gh., Neagu Narcisa-Maria – Teme alese de metodica predării matematicii. Editura Plumb, Bacău, 2003.
 - Postolică, V.- Baze ale matematicii actualizate prin eficienţă. Editura Matrix Rom, Bucureşti, 2008.
 - Postolică, V.- Optimizare şi aplicaţii: spaţii abstracte, eficienţă, proiecţii immediate şi de perspectivă. Editura Matrix Rom, Bucureşti, 2009.
 - Preda, V.- Educaţia pentru ştiinţă în grădiniţă. Editura Compania, 2000.
 - Tomşa, G., Oprescu, N.- Bazele teoretice ale psihopedagogiei preşcolare. Editura V&I Integral, Bucureşti, 2007.
 - Voiculescu, E.- Factorii subiectivi ai evaluării şcolare. Editura Aramis, Bucureşti, 2002.
 
01 Octombrie 2018,
 Prof. Univ. Dr. Vasile Postolică.