Galerii

Tema 1 Fenomene de transfer 2014 (IPA, IB, EI, IPMI)

Problema:

Într-o instalație de tratare a apei, apa decantată (la 20˚C, având densitatea de 1 g/cm3 și viscozitatea de 1 mPa×s) se pompează dintr-un decantor aflat la cota 0, la partea superioară a unui rezervor deschis, cu înălțimea de 10 m. Pompa de transport trebuie să preia din decantor 170 t/h apă pe care o trimite în rezervor printr-o conductă cu diametrul interior de 200 mm având o lungime totală de 50 m, prevăzută cu 4 coturi la 90˚ de rază standard. Conducta este confecționată din țeavă de oțel și se află în exploatare de 15 ani.

S-a decis înlocuirea conductei vechi cu 2 conducte noi din țeavă de oțel trasă și sudată, cu diametrul interior de 100 mm. Cele 2 conducte noi urmează traseul vechii conducte și sunt alimentate din aceeași pompă printr-un teu distribuitor.

Cerințe: 

  1. Desenați schema instalației înainte și după efectuarea modificărilor propuse;
  2. Se modifică regimul de curgere al apei prin conducte după înlocuirea conductei vechi? Argumentați răspunsul.
  3. Cum se modifică puterea necesară pentru transportul apei în urma modificărilor efectuate, știind că în ambele variante (înainte și după înlocuirea conductei vechi) randamentul total al intalației de pompare este de 75%.

IMPORTANT!

  • Termen de expediere a problemei rezolvate: 17 aprilie 2014, ora 23:59
  • Tema rezolvată se trimite la adresa de e-mail: [lgavrila] at [ub] punct [ro] , ca fișier atașat
  • Fișierul atașat trebuie să fie în format .doc, iar numele fișierului să fie de forma: “Nume_Prenume_Grupa_T1FDT.doc

Examen OPERAȚII UNITARE grupa 1131

homer-simpson-dohCâteva observații despre modul în care ați abordat subiectele de examen …

Problema 1.

Desenul din curs este suficient de clar: dacă ρparticulă < ρfluid  viteza de sedimentare este negativă. Sensul fizic al valorii negative: particula urcă, nu coboară. Într-un fluid static, în câmp gravitațional particula se deplasează pe direcție verticală, în sens ascendent.

Problema 2.

Vă încadrați în una din categoriile următoare:

  1. nu știți matematică;
  2. aparent știți matematică, dar nu știți să faceți diferența între 1000 și 100. Dacă în loc de nota 10 (ipotetic vorbind) v-aș pune nota 1, pentru Dvs. ar fi același lucru.

Problema 3.

Pentru mai bine de 90% am vorbit degeaba despre “bilanț de materiale” și “bilanț termic”. Aplicațiile date ca temă pentru acasă, cât și cele rezolvate la curs nu v-au fost de folos – probabil din cauza faptului că am schimbat valorile numerice?

Ca să nu mai vorbim despre “priceperea” în a pune pe hârtie schița unei instalații.

Iar despre “condensatorul cu barometru” și “instalație în echipament”, intră în categoria perlelor de genul: “pompă inversată”, “regim laminat” ș.a.m.d.

Examen Operatii Unitare 1 gr. 1031

  1. Dacă eraţi mai atenţi, v-aţi fi dat seama că bilanţul termic al condensatorului de suprafaţă (cerut la examen) este puţin diferit faţă de cel al condensatorului de amestec (făcut la clasă).
  2. La instalaţiile de evaporare cu efect multiplu cu circulaţie în echicurent lichidul trece dintr-un corp în altul datorită diferenţelor de presiune; nu este necesară o pompă pentru transvazarea sa.
  3. În condensatorul de suprafaţă aburul condensează la T constant (80°C), iar apa de răcire se încălzeşte de la Ti = 20°C la Tf = 40°C. Ca urmare, diferenţa medie de temperatură (aceeaşi şi la circulaţie în echicurent şi la circulaţie în contracurent) este:

ΔTm = [(Tc – Tf) – (Tc – Ti)]/ln[(Tc – Tf)/(Tc – Ti)] = [(80 – 40) – (80 – 20)/ln[(80 – 40)/(80 – 20)] = (40 – 60)/ln(40/60) = -20/ln 0,66 = -20/-0,4 = 49,3 K

Cam asta ar fi trebuit să faceţi la punctele 4, 5 şi 6. La punctele 1 – 3 v-aţi descurcat onorabil marea majoritate.

La studii în Ţara Soarelui-Răsare

01HoreaDeşi suntem concitadini, pe Horea îl cunosc doar din online. Dădusem într-o zi din întâmplare peste blogul său, căutând o idee pentru un curry mai special. Plecând de la articolul său, mi-am preparat propriul curry japonez, prilej cu care am intrat în colimatorul publicaţiei online BacăuExpres. N-am stat prea mult să mă gândesc în momentul în care Răzvan, editor-şef şi CEO la BacăuExpres, mi-a propus să mă alătur proiectului respectiv. Aici am întâlnit mulţi tineri, majoritatea liceeni, uniţi de o pasiune comună: bloggingul. La vremea respectivă Horea era mai avansat decât noi cu vreo 7 ore, studia „cutremurologia” la ea acasă şi gătea mult mai des decât o face acum. Tot citindu-i articolele, l-am descoperit pe studentul, cercetătorul, fotograful, pasionatul de lectură şi de călătorii, şi nu în ultimul rând pe scriitorul Horea (abstracţie făcând de greşelile de tipar pe care mai niciodată nu şi le corectează :) ).

Continuarea o găsiţi aici.

Un ghid pentru cei care vor să studieze/muncească în străinătate

1467287_10151959308925589_183040158_n

Vino la lansare pe 5 decembrie, ora 18:00 la Librăria Glissando! Vei primi cartea cu autograf de la autoare şi, dacă vrei să studiezi sau să lucrezi în străinătate, poţi afla răspunsuri la întrebările care te rod.

“Și acolo ce-o să faci? Ghidul tău de studii, burse, joburi în străinătate”

Editura ALL; Autor: Diana Ursachi

Diana Ursachi este băcăuancă, a absolvit CN Ferdinand și Universitatea București (2006).  MBA al Universității Willamette (Salem, OR, USA), Bursier Fulbright, Soros, Guvernul României, Asociația Națională a Femeilor Manager din SUA. Are peste 10 ani de experienţă profesională în comunicare şi strategie de afaceri (analiză, dezvoltare, implementare, evaluare), lucrând atât în mediul privat, cât şi în sectorul public şi non-profit. Mai multe despre autoare, aici.

„Ghidul cuprinde sfaturi, sugestii și soluții pentru cele 1001 de întrebări pe care ți le-ai pus referitor la studiile/munca în străinătate. Am adunat răspunsuri de la oameni faini, care au testat pe propria piele tot ceea ce recomandă. Cine sunt ei? Bursieri la universități prestigioase, profesioniști din diverse domenii – de la medicină la relații publice – profesori, recrutori, în mare parte români dar și străini. Cu toții excepționali!”

Mai multe despre carte, aici. Pe Facebook, aici.