390 views 367 views 440 views 468 views

Tema 2 Fenomene de transfer 2014 (IPA, IB, EI, IPMI)

Într-o instalație de evaporare cu multiplu efect din industria laptelui se folosește un condensator de suprafață în care are loc condensarea vaporilor de apă proveniți din ultimul evaporator. Condensatorul este un schimbător de căldură cu fascicul tubular (SCFT) orizontal, echipat cu 301 țevi confecționate din oțel inoxidabil [λoțel = 17,5 W/(m×K)] având Ø = 55 × 2,5 mm și L = 4 m. Prin țevi circulă 4255 m3/h apă de răcire care se încălzește de la 20 la 60˚C. Aburul care condensează (Tcondensare = 120˚C) în spațiul dintre țevi are un coeficient individual de transfer de căldură de 10 kW/(m2×K). În decursul funcționării, în țevi se depune o crustă de piatră de cazan cu grosimea de 0,5 mm și conductivitatea termică de 1,16 W/(m×K).

Proprietățile termofizice ale apei:

T (K)

ρ (kg/L)

μ (mPa×s)

λ [W/(m×K)]

cp [kJ/(kg×K)]

293

1

1,000

0,60

4,18

333

0,98

0,470

0,66

4,18

Pe baza datelor de mai sus precizați cine se modifică semnificativ (cu mai mult de ± 10%) în urma depunerii crustelor:

  1. secțiunea de curgere a apei;
  2. viteza de curgere a apei;
  3. aria totală de transfer de căldură a condensatorului;
  4. coeficientul global de transfer de căldură;
  5. regimul de curgere al apei;
  6. fluxul termic total transferat;
  7. potențialul mediu al transferului termic.

Justificați prin calcule răspunsurile date.

IMPORTANT!

  • Termen de expediere a problemei rezolvate: 19 mai 2014, ora 23:59
  • Tema rezolvată se trimite la adresa de e-mail: [lgavrila] at [ub] punct [ro] , ca fișier atașat
  • Fișierul atașat trebuie să fie în format .doc, iar numele fișierului să fie de forma: “Nume_Prenume_Grupa_T1FDT.doc”
395 views 389 views

Tema 1 Fenomene de transfer 2014 (IPA, IB, EI, IPMI)

Problema:

Într-o instalație de tratare a apei, apa decantată (la 20˚C, având densitatea de 1 g/cm3 și viscozitatea de 1 mPa×s) se pompează dintr-un decantor aflat la cota 0, la partea superioară a unui rezervor deschis, cu înălțimea de 10 m. Pompa de transport trebuie să preia din decantor 170 t/h apă pe care o trimite în rezervor printr-o conductă cu diametrul interior de 200 mm având o lungime totală de 50 m, prevăzută cu 4 coturi la 90˚ de rază standard. Conducta este confecționată din țeavă de oțel și se află în exploatare de 15 ani.

S-a decis înlocuirea conductei vechi cu 2 conducte noi din țeavă de oțel trasă și sudată, cu diametrul interior de 100 mm. Cele 2 conducte noi urmează traseul vechii conducte și sunt alimentate din aceeași pompă printr-un teu distribuitor.

Cerințe: 

  1. Desenați schema instalației înainte și după efectuarea modificărilor propuse;
  2. Se modifică regimul de curgere al apei prin conducte după înlocuirea conductei vechi? Argumentați răspunsul.
  3. Cum se modifică puterea necesară pentru transportul apei în urma modificărilor efectuate, știind că în ambele variante (înainte și după înlocuirea conductei vechi) randamentul total al intalației de pompare este de 75%.

IMPORTANT!

  • Termen de expediere a problemei rezolvate: 17 aprilie 2014, ora 23:59
  • Tema rezolvată se trimite la adresa de e-mail: [lgavrila] at [ub] punct [ro] , ca fișier atașat
  • Fișierul atașat trebuie să fie în format .doc, iar numele fișierului să fie de forma: “Nume_Prenume_Grupa_T1FDT.doc
465 views 418 views

Examen OPERAȚII UNITARE grupa 1131

homer-simpson-dohCâteva observații despre modul în care ați abordat subiectele de examen …

Problema 1.

Desenul din curs este suficient de clar: dacă ρparticulă < ρfluid  viteza de sedimentare este negativă. Sensul fizic al valorii negative: particula urcă, nu coboară. Într-un fluid static, în câmp gravitațional particula se deplasează pe direcție verticală, în sens ascendent.

Problema 2.

Vă încadrați în una din categoriile următoare:

  1. nu știți matematică;
  2. aparent știți matematică, dar nu știți să faceți diferența între 1000 și 100. Dacă în loc de nota 10 (ipotetic vorbind) v-aș pune nota 1, pentru Dvs. ar fi același lucru.

Problema 3.

Pentru mai bine de 90% am vorbit degeaba despre “bilanț de materiale” și “bilanț termic”. Aplicațiile date ca temă pentru acasă, cât și cele rezolvate la curs nu v-au fost de folos – probabil din cauza faptului că am schimbat valorile numerice?

Ca să nu mai vorbim despre “priceperea” în a pune pe hârtie schița unei instalații.

Iar despre “condensatorul cu barometru” și “instalație în echipament”, intră în categoria perlelor de genul: “pompă inversată”, “regim laminat” ș.a.m.d.

387 views 407 views

Examen Operatii Unitare 1 gr. 1031

  1. Dacă eraţi mai atenţi, v-aţi fi dat seama că bilanţul termic al condensatorului de suprafaţă (cerut la examen) este puţin diferit faţă de cel al condensatorului de amestec (făcut la clasă).
  2. La instalaţiile de evaporare cu efect multiplu cu circulaţie în echicurent lichidul trece dintr-un corp în altul datorită diferenţelor de presiune; nu este necesară o pompă pentru transvazarea sa.
  3. În condensatorul de suprafaţă aburul condensează la T constant (80°C), iar apa de răcire se încălzeşte de la Ti = 20°C la Tf = 40°C. Ca urmare, diferenţa medie de temperatură (aceeaşi şi la circulaţie în echicurent şi la circulaţie în contracurent) este:

ΔTm = [(Tc – Tf) – (Tc – Ti)]/ln[(Tc – Tf)/(Tc – Ti)] = [(80 – 40) – (80 – 20)/ln[(80 – 40)/(80 – 20)] = (40 – 60)/ln(40/60) = -20/ln 0,66 = -20/-0,4 = 49,3 K

Cam asta ar fi trebuit să faceţi la punctele 4, 5 şi 6. La punctele 1 – 3 v-aţi descurcat onorabil marea majoritate.

Informații