Face parte din pachetul java.awt. Este rădăcina ierarhiei tuturor claselor de componente ale interfețelor grafice AWT și JFC/Swing.
public void setName(String name) - setează numele componentei.
public Container getParent() - întoarce o referință către containerul care conține această componentă.
public void setDropTarget(DropTarget dt) - setează un obiect DropTarget pentru această componentă. Componenta va putea fi ținta unei operații de "drag and drop" (tragere și lăsare cu mausul), atunci când este activă.
public DropTarget getDropTarget() - întoarce obiectul DropTarget asociat acestei componente.
public GraphicsConfiguration getGraphicsConfiguration() - întoarce configurația grafică a acestei componente sau a containerului în care se găsește, sau null.
public final Object getTreeLock() - întoarce obiectul de închidere al arborelui de componente AWT și de gestionare a poziționării (obiectul proprietar al monitorului de sincronizare a firului de execuție).
public Toolkit getToolkit() - întoarce Toolkit-ul pentru această componentă.
public boolean isValid() - indică dacă această componentă este validă (este corect dimensionată și poziționată în containerul său părinte).
public boolean isDisplayable() - indică dacă această componentă este afișabilă (este conectată la o resursă de ecran de afișare nativă).
public boolean isVisible() - indică dacă această componentă este vizibilă. Toate componentele sunt inițial vizibile, cu excepția celor de cel mai înalt nivel, cum sunt cele din clasele Frame și JFrame.
public boolean isShowing() - indică dacă această componentă apare efectiv pe ecran.
public boolean isEnabled() - arată dacă această componentă este activă (poate răspunde la intrările date de utilizator și să genereze evenimente).
public void setEnabled(boolean b) - face ca această componentă să fie activă sau inactivă, după cum valoarea argumentului este true sau false.
public void setVisible(boolean b) - setează proprietatea de vizibilitate a componentei.
public Color getForeground() - întoarce culoarea de prim-plan a componentei (culoarea textului).
public void setForeground(Color c) - setează culoarea de prim-plan a componentei.
public Color getBackground() - întoarce culoarea de fond a componentei.
public void setBackground(Color c) - setează culoarea de fond a componentei.
public Font getFont() - întoarce fontul componentei.
public void setFont(Font f) - setează fontul componentei.
public ColorModel getColorModel() - întoarce modelul de culori al componentei.
public Point getLocation() - întoarce locația componentei (coordonatele colțului din stânga sus), în sistemul de coordonate al containerului părinte.
public Point getLocationOnScreen() - întoarce locația componentei (coordonatele colțului din stânga sus) în sistemul de coordonate al ecranului.
public void setLocation(int x, int y) - setează locația componentei (coordonatele colțului din stânga sus) în sistemul de coordonate al containerului părinte.
public void setLocation(Point p) - setează locația componentei (coordonatele colțului din stânga sus) în sistemul de coordonate al containerului părinte.
public Dimension getSize() - întoarce dimensiunile componentei.
public void setSize(int width, int height) - setează dimensiunile componentei.
public void setSize(Dimension d) - setează dimensiunile componentei.
public Rectangle getBounds() - întoarce o instanță a clasei Rectangle (dreptunghi) care conține lățimea, înălțimea și locația componentei.
public void setBounds(int x, int y, int width, int height) - setează coordonatele colțului din stânga sus, lățimea și înălțimea componentei.
public void setBounds(Rectangle r) - setează locația și dimensiunile componentei.
public int getX() - întoarce coordonata x a colțului din stânga-sus (în sistemul de coordonate al containerului părinte).
public int getY() - întoarce coordonata y a colțului din stânga-sus (în sistemul de coordonate al containerului părinte).
public int getWidth() - întoarce lățimea componentei.
public int getHeight() - întoarce înălțimea componentei.
public boolean isOpaque() - indică dacă această componentă este opacă (implicit, toate componentele sunt opace).
public boolean isLightweight() - întoarce true dacă această componentă nu are un suport nativ. Toate componentele Swing și unele din componentele AWT sunt "Lightweight", adică sunt desenate în Java și deci nu folosesc componentele grafice de pe platforma locală.
public Dimension getPreferredSize() - întoarce dimensiunile preferabile ale componentei.
public Dimension getMinimumSize() - întoarce dimensiunile minime ale componentei.
public Dimension getMaximumSize() - întoarce dimensiunile maxime ale componentei.
public void doLayout() - transmite gestionarului de poziționare indicația de a poziționa componenta.
public void validate() - asigură că această componentă are un gestionar de poziționare valid.
public void invalidate() - invalidează componenta. Această componentă și părinții săi sunt marcați că necesită poziționare.
public Graphics getGraphics() - creează un context grafic pentru această componentă.Intoarce null dacă această componentă nu este afișabilă.
public void setCursor(Cursor cursor) - setează cursorul pentru această componentă.
public Cursor getCursor() - întoarce cursorul setet pentru această componentă sau pentru părintele ei.
public void paint(Graphics g) - desenează componenta. Această metodă este apelată automat când trebuie desenată componenta.
public void update(Graphics g) - actualizează desenul componentei, ca răspuns la invocarea metodelor repaintupdate sau repaint. Aceasta înseamnă că: (1) se șterge vechiul conținut, umplând componenta cu culoarea de fond; (2) se setează culoarea de primplan în contextul grafic pentru această componentă; (3) se apelează metoda paint pentru a desena complet componenta.
public void paintAll(Graphics g) - desenează această componentă și toate subcomponentele sale.
public void repaint() - redesenează componentă (face ca metoda update pentru această componentă să fie invocată cât mai rapid posibil).
public void repaint(long tm) - apelează metoda update în tm milisecunde.
public void repaint(int x, int y, int width, int height) - redesenează dreptunghiul specificat al componentei.
public void repaint(long tm, int x, int y, int width, int height) - redesenează dreptunghiul specificat al componentei după tm milisecunde.
public void print(Graphics g) - tipărește componenta.
public void printAll(Graphics g) - tipărește componenta și toate subcomponentele ei.
public boolean imageUpdate(Image img, int infoflags, int x, int y, int w, int h) - redesenează componenta când s-a modificat imaginea pe care o conține.
public Image createImage(ImageProducer producer) - creează o imagine din producătorul de imagine specificat.
public boolean contains(int x, int y) - verifică dacă această componentă conține punctul de coordonate (x, y), în sistemul de coordonate propriu al componentei.
public boolean contains(Point p) - verifică dacă această componentă conține punctul p, în sistemul de coordonate propriu al componentei.
public Component getComponentAt(int x, int y) - întoarce subcomponenta care conține punctul de coordonate (x, y).
public Component getComponentAt(Point p) - întoarce subcomponenta care conține punctul p.
public void addComponentListener(ComponentListener l) - adaugă acestei componente un ascultător de evenimente generate de către ea.
public void removeComponentListener(ComponentListener l) - elimină ascultătorul de evenimente de componentă specificat.
public void addFocusListener(FocusListener l) - adaugă un ascultător de evenimente de focalizare.
public void removeFocusListener(FocusListener l) - elimină ascultătorul de evenimente de focalizare.
public void addHierarchyListener(HierarchyListener l) - adaugă un ascultător de evenimente de ierarhie.
public void removeHierarchyListener(HierarchyListener l) - elimină ascultătorul de evenimente de ierarhie.
public void addKeyListener(KeyListener l) - adaugă un ascultător de evenimente de tastă.
public void removeKeyListener(KeyListener l) - elimină ascultătorul de evenimente de tastă.
public void addMouseListener(MouseListener l) - adaugă un ascultător de evenimente de mouse.
public void removeMouseListener(MouseListener l) - elimină ascultătorul de evenimente de mouse.
public void addMouseMotionListener(MouseMotionListener l) - adaugă un ascultător de evenimente de mișcare a mouse-ului.
public void removeMouseMotionListener(MouseMotionListener l) - elimină ascultătorul de evenimente de mișcare a mouse-ului.
public void addInputMethodListener(InputMethodListener l) - adaugă un ascultător de evenimente de metodă de intrare.
public void removeInputMethodListener(InputMethodListener l) - elimină ascultătorul de evenimente de metodă de intrare.
public EventListener[] getListeners(Class listenerType) - întoarce
un tablou de ascultătoare de evenimente atașate acestei componente și având
tipul dat ca argument. De exemplu, pentru a obține tabloul ascultătoarelor
de evenimente de mouse adăugate componentei c se pune instrucțiunea:
MouseListener[] mls = (MouseListener[])(c.getListeners(MouseListener.class))
public void add(PopupMenu popup) - adauga la componentă meniul popup specificat.
public void remove(MenuComponent popup) - elimină meniul popup specificat.
protected String paramString() - întoarce un șir de caractere care reprezintă starea componentei. Se folosește numai pentru depanarea programului.
public String toString() - întoarce reprezentarea sub formă de șir a acestei componente.
public void list() - afișează listingul acestei componente pe System.out.
public void list(PrintStream out) - scrie listingul acestei componente în fluxul out.
public void list(PrintStream out, int indent) - scrie listingul acestei componente în fluxul out, indentat cu indent.
public void list(PrintWriter out) - scrie listingul acestei componente în fluxul out.
public void list(PrintWriter out, int indent) - scrie listingul acestei componente în fluxul out, indentat cu indent.
public void addPropertyChangeListener(PropertyChangeListener listener) - adaugă un ascultător de evenimente de schimbare a proprietăților.
public void removePropertyChangeListener(PropertyChangeListener listener) - elimină ascultătorul de evenimente de schimbare a proprietăților.
public void addPropertyChangeListener(String propertyName, PropertyChangeListener listener) - adaugă un ascultător de evenimente de schimbare a proprietăților, pentru proprietatea specificată prin primul argument.
public void removePropertyChangeListener(String propertyName, PropertyChangeListener listener) - elimină ascultătorul de evenimente de schimbare a proprietăților, pentru proprietatea specificată prin primul argument.
protected void firePropertyChange(String propertyName, Object oldValue, Object newValue) - suport pentru raportarea modificărilor de proprietăți. Metoda poate fi apelată când s-a modificat o proprietate și ea va transmite un PropertyChangeEvent către toți acsultătorii de evenimente de proprietate înregistrați la această componentă.
public void setComponentOrientation(ComponentOrientation o) - setează orientarea componentei.
public ComponentOrientation getComponentOrientation() - întoarce orientarea componentei.
public AccessibleContext getAccessibleContext() - întoarce
contextul accesibil.