Obiectivele disciplinei "Structuri de date, algoritmi si tehnici de programare"

Avand in vedere ca, in abordarea procedurala a programarii, este valabila relatia

Program = Date + Algoritm

scopul acestei discipline este cunoasterea aprofundata a principalelor tipuri si structuri de date folosite in programare si algoritmilor de larga utilizare folositi pentru aceste structuri, precum si a unor tehnici generale de elaborare a algoritmilor. Aceasta conceptie ramane valabila si in programarea orientata pe obiecte, in care clasa este o generalizare a conceptului de tip de date, iar metoda este un program in abordare procedurala (o functie sau o procedura). De fapt, la elaborarea programului pentru rezolvarea unei probleme cu ajutorul calculatorului, este necesar intotdeauna sa se stabileasca datele si structurile de date specifice domeniului problemei respective si algoritmul folosit la rezolvarea acesteia.

Marii diversitati a aplicatiilor calculatoarelor ii corespunde, desigur, o mare diversitate de structuri de date si de algoritmi utilizati. Cu toate acestea, se pot indica unele familii de structuri de date si de algoritmi specifici de tratare a acestora care au aplicabilitate foarte larga, insusirea lor fiind una din componentele de baza a pregatirii oricarui programator.

In consecinta, in acest semestru vom urmari realizarea urmatoarelor obiective:

Desi cunostintele care fac obiectul acestei discipline de studiu nu sunt specifice unui anumit limbaj de programare, aplicatiile din acest curs vor fi facute in limbajul Java. Aceasta va permite: Ne vom convinge ca utilizarea claselor de colectii din pachetul Java.util poate constitui un important mijloc de usurare a efortului de programare necesar la dezvoltarea diverselor aplicatii in care se folosesc structurile de date si algoritmii studiati in acest curs.



© Copyright 2001 - Severin BUMBARU, Universitatea "Dunarea de Jos" din Galati