Instanțele acestei clase sunt ferestre de cel mai înalt nivel (pot fi plasate direct pe eranul nativ), fără bordură și fără bară de meniu. Trebuie să aibă drept proprietar un cadru, o fereastră de dialog sau o altă instanță a clasei Window.
public Window(Window owner) - se construiește o nouă fereastră, având ca proprietar altă fereastră din clasa Window.
public Window(Window owner, GraphicsConfiguration gc) - se construiește o nouă fereastă, având proprietarul owner și configurația grafică gc (poate fi afișată și pe un alt ecran fizic, în sistemele cu mai multe ecrane).
public void pack() - face ca fereastra să fie dimensionată la dimensiunea preferată și componentele ei să fie aranjate de către gestionarul de poziționare, după care fereastra este făcută afișabilă și este validată.
public void show() - face fereastra vizibilă pe ecran.
public void hide() - ascunde fereastra (o face invizibilă).
public void toFront() - plasează fereastra deasupra celorlalte de pe ecran.
public void toBack() - plasează fereastra în spatele celorlalte de pe ecran.
public final String getWarningString() - întoarce textul de avertizare, care însoțește această fereastră dacă ea nu este sigură.
public Window getOwner() - întoarce proprietarul ferestrei.
public Window[] getOwnedWindows() - întoarce tabloul ferestrelor, pe care această fereastră le deține ca proprietar.
public void addWindowListener(WindowListener l) - adaugă un ascultător de evenimente de fereastră.
public void removeWindowListener(WindowListener l) - elimină ascultătorul de evenimente de fereastră specificat.
public EventListener[] getListeners(Class listenerType) - întoarce un tablou al tuturor ascultătoarelor de evenimente adăugate la această fereastră.
public Component getFocusOwner() - dacă fereastra este activă,
întoarce fereastra copil care este deține focalizarea.