Clasa Container

public class Container extends Component

Containerele sunt componente care pot conține alte componente (inclusiv alte containere, deoarece și acestea sunt sunt tot componente).

Componentele adăugate în container sunt păstrate într-o listă. Ordinea din această listă este cea în care componentele sunt luate în considerație de către gestionarul de poziționare.

Constructor

public Container() - construiește un nou container.

Metode

Metodele clasei Component, la care se adaugă următoarele:

public int getComponentCount() - întoarce numărul de componente conținute în acest container.

public Component getComponent(int n) - întoarce componenta care are  indicele i  în lista de componente a containerului.

public Component[] getComponents() - întoarce un tablou cu toate componentele conținute în container.

public Insets getInsets() - întoarce lățimea bordurii containerului (sub forma unui obiect din clasa Insets).

public Component add(Component comp) - adaugă componenta comp la sfârșitul listei de componente a containerului.

public Component add(Component comp, int index) - se adaugă componenta comp pe poziția din lista de componente cu indicele index.

public void add(Component comp, Object constraints) - se adaugă componenta comp cu restricțiile date de obiectul constraints. Adăugarea se face la sfârșitul listei de componente.

public void add(Component comp, Object constraints, int index) - se adaugă componenta comp cu restricțiile date de obiectul constraints. Adăugarea se face pe poziția de indice index a listei de componente.

public void remove(int index) - elimină componenta de indice index.

public void removeAll() - elimină toate componentele conținute în container.

public LayoutManager getLayout() - întoarce gestionarul de poziționare al containerului.

public void setLayout(LayoutManager mgr) - setează gestionarul de poziționare al containerului.

public void doLayout() - pune în acțiune gestionarul de poziționare al containerului.

public void paintComponents(Graphics g) - desenează fiecare componentă din acest container.

public void printComponents(Graphics g) - tipărește toate componentele din acest container.

public void addContainerListener(ContainerListener l) - adaugă un ascultător de evenimente de container.

public void removeContainerListener(ContainerListener l) - elimină ascultătorul de evenimente de container specificat.

public Component findComponentAt(int x, int y) - întoarce componenta care conține punctul de coordonate (x,y).

public Component findComponentAt(Point p) - întoarce componenta care conține punctul p.